czwartek, 23 lutego 2012

ŚLIMACZKI DROŻDŻOWE Z MASŁEM CZOSNKOWYM I PIETRUSZKĄ




Czosnek drażnił mnie kiedyś za sam zapach, teraz uwielbiam go za smak i

zastosowanie lecznicze (np. obniża ciśnienie ), a nieprzyjemną woń niweluje

pietruszka , więc dodałam ją do przepisu.


Składniki :

Na ciasto:

3 szkl mąki

0,5 szkl mleka

100 g masła lub margaryny

2 jajka

3dkg świeżych drożdży

Na masło:

0,5 kostki masła

3-4 ząbki czosnku

4-5 "kwiatków" pietruszki

Masło : Maslo rozrabiamy z potartym na małych oczkach czosnkiem , solą i

pietruszką (pokrojoną bardzo drobno). Najlepiej wsadzić na chwilkę masło do

mikrofali , aby łatwiej rozrobić całość i rozprowadzić na cieście (ale ostudzone )

Ciasto: Robimy rozczyn - 1 szkl mąki z letnim mlekiem i drożdżami , ostawiamy

do wyrośnięcia.Resztę składników mieszamy razem :mąkę , jajka i masło (ja

roztapiam je w mikrofali i studzę ) dodajemy podrośnięty rozczyn i odstawiamy

całość na ok 1h do wyrośnięcia .

Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy na stolnicy ( jak na roladę makową) i

rozprowadzamy po całym cieście nasze masło, następnie zawijamy jak makowiec

i kroimy na paski 3-4 cm , które kładziemy na blaszce (z papierem do pieczenia).

Pieczemy w 180 ° ok 20-30 min , aż będą zarumienione .   









2 komentarze:

Dzikowiec pisze...

Już od jakiegoś czasu mam ochotę na te ślimaczki, muszę w końcu je zrobić! Uwielbiam czosnek w rozmaitych potrawach, nie tylko za walory smakowe, ale także za właściwości - sama po sobie wiem jak skutecznie potrafi obniżać ciśnienie :)

Unknown pisze...

Polecam -wykonanie bardzo proste, a jakie pyszne:)
I oczywiście ten czosnkowy smak:)