środa, 2 maja 2012

PIZZA Z PATELNI .....



PIZZA CEBULOWA Z PATELNI

Przeważnie wszyscy znają pizze z pieca lub piekarnika , ta jest szybkim sposobem

mojej babci -zawsze jak rodzice wyjeżdżali babcia czarowała coś na patelni :)

Ta pizza jest też szybkim sposobem na coś do zjedzenia -myślę,że idealna

dla studentów (tego grona gotujących jeszcze sobie ,a nie zamawiających:) )


Składniki :
(na 1 patelnie )


Na Ciasto:

1 szkl mąki + 2 łyżki

1 łyżka oliwy

1,5 łyżeczki drożdży granulowanych

3/4 łyżeczki soli


Na Farsz:

1 duża cebula

2 plasterki szynki

2 łyżeczki koncentratu pomidorowego

zioła prowansalskie

ser (jak kto woli -ja nie dałam żółtego, tylko odrobinę topionego)



Ciasto: Do letniej wody dodajemy drożdże , 2 łyżki mąki i mieszamy ,aż drożdże

się rozpuszczą-odstawiamy to na ok 10 min w ciepłe miejsce.Następnie

dodajemy resztę składników które łączymy w jedną całość. Odstawiamy na 20

min w ciepłe miejsce.

Farsz: Cebulę kroimy na drobne paski i osoloną smażymy na patelni. Szynkę

kroimy w kwadraciki .

Wykonanie: Patelnie polewamy olejem i rozkładamy na niej ciasto , smarujemy

je  koncentratem , posypujemy ziołam prowansalskimi , dajemy na to ostudzoną

cebulę, szynkę i ser (jak ktoś lubi ) STARAJMY SIĘ BY WARSTWY FARSZU NIE

NACHODZIŁY NA SIEBIE .

Całość smażymy na patelni z pokrywką ok 15-20 min -najlepiej sprawdzić

patyczkiem czy ciasto jest już dobre .










2 komentarze:

Tyna pisze...

Pizzy z patelni jeszcze nie robiłam! Fajny pomysł:)

Unknown pisze...

Polecam jest dość dobra i taka chrupiąca :)