piątek, 23 maja 2014

KURCZAK PIECZONY NA SIANIE



       Widziałam wielokrotnie przygotowywane mięso na sianie , pieczone czy też wędzone .
Zawsze zastanawiałam się jak to może smakować i jak to się robi .
Bardzo łatwe w przygotowaniu  .Kurczak jest bardzo soczysty i smaczny .
Moja córka zobaczywszy całość zapytała przestraszona  : Mamo , czy dzisiaj jest siano na obiad ?:):)


Składniki :

 - kurczak ( mój miał 1.2 kg)
- 1/4 kostki masło
- duża garść ziół (tymianek, pietruszka)
- sól i pieprz
- 2 główki  czosnku (przekrojonego na pół, bez obierania)
- 2 duże garście siana ( ekologicznego np. ze sklepu zoologicznego )
- 1,5 szkl. bulionu
- 1,5 szkl.mąki
-0.5 szkl. ciepłej wody

Przygotowanie :Naczynie gliniane moczyłam 30 min. w zimnej wodzie (glina jakby wpija wodę , w czasie pieczenia paruję i mięso przez to nie jest suche ).
Siano płuczemy w wodzie ,osączamy i kładziemy do naczynia .
Kurczaka wyjmujemy godzinę wcześniej z lodówki ,aby miało temperaturę pokojową . Mięso nacieramy masłem ,posypujemy solą ,pieprzem i kładziemy do środka  i na zewnątrz  zioła .
Wkładamy całość na siano , a na mięso nasze połówki czosnku .Bulion wlewamy na nasze siano .





Z mąki i ciepłej wody wyrabiamy ciasto ,które następnie dzielimy na dwie części . Rozwałkowujemy ciasto dłońmi tak , aby powstały takie dwa długie wałki .
Wałki są potrzebne po to aby zamknięty garnek zakleić , aby było szczelnie zamknięte .





Wkładamy garnek do piekarnika ,który włączamy na 180 °C i pieczemy 2 h.
Po upływie czasu zdejmujemy nasze ciasto łączące garnek i delikatnie ściągamy przykrywkę -wypuszczając całą parę .Sprawdzamy mięso przez nacięcie uda .



Smacznego :)

Brak komentarzy: