piątek, 9 marca 2012

BUŁKA ŚWINKA Z NADZIENIEM ...




BUŁKA ŚWINKA Z SEREM I SOSEM POMIDOROWYM



Jedzenie , powinno być smaczne , ale podane też w ciekawy , apetyczny , czasem

śmieszny sposób , aby zachęcić do siebie jeszcze bardziej ....

Wiedziałam również, że gdy podam te bułeczki dzieciom -chwycą je choć dla

samego wyglądu i nie pomyliłam się :)

Pomysł na nie podpatrzyłam na zagranicznym blogu ...




Składniki :
 (ok 15-16 szt)


Na ciasto drożdżowe :

400 g mąki pszennej

18 g drożdży świeżych

1 jajko

100 ml mleka

150 ml serka naturalnego lub jogurtu

0,5 łyżeczki soli

0,5 łyżeczki cukru


Na ciasto maślane :

150 g mąki pszennej

100 g masła



Na farsz:

200g sera żółtego

10 łyżek ketchupu

1 łyżeczka oregano 




Ciasto drożdżowe :Rozrabiamy  drożdże z mlekiem i serkiem , następnie dajemy

resztę składników i odstawiamy  na 0,5 godz.



Ciasto maślane: Masło roztapiamy w mikrofali (ale nie ma być gorące ) i

mieszamy z mąką , ugniatając ciasto na jednolita masę.

Gotowe ciasto maślane dajemy do naszego ciasta drożdżowego i mieszamy

razem ( również na jednolitą masę ), następnie odstawiamy na 40 min .


Farsz: Ser kroimy na grube kostki , a ketchup mieszamy w osobnym naczyniu z

oregano. 


Wyrośnięte ciasto wykładamy na stolnicy lub na macie silikonowej i

rozwałkowujemy, następnie kubkiem robimy 30-32 krążki , a malutkim

kieliszkiem 15- 16 mniejszych krążków (na nos) i  30 -32  trójkąciki (na uszy ).




Na 15 świnek bierzemy 15  dużych krążków kładziemy po 1 łyżeczce sosu i

kostce sera , drugie 15 krążków smarujemy białkiem i zamykamy- zaklejając 

nasze krążki z farszem .

Na środek kładziemy mały krążek (nos)  -posmarowany białkiem i na górne boki

uszy. Oczy robimy np z pieprzu (ja zrobiłam z czarnuszki ).





Gotowe świnki odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 0.5 godz, smarujemy

białkiem  i   pieczemy w 180° ok 15-20 min .


Najlepiej smakują, gdy są ciepłe :)



















3 komentarze:

Peonia pisze...

ALe fajne świnki:) W sam raz do mojej akcji " Zwierzęce Klimaty" :) Zapraszam:)

Dzikowiec pisze...

Cudownie wyglądają! I to nadzienie... pycha!

Unknown pisze...

Stwierdziłam , że następnym razem podwajam porcje , ponieważ zbyt szybko schodzą ...a i nadzienie zrobię z jakimś mięsem :) Pozdrawiam