czwartek, 3 maja 2012

SERNIK NA ZIMNO



SERNIK NA ZIMNO Z ARONIĄ


Miało być coś słodkiego i delikatnego . Ten sernik jest tak bardzo delikatny,

smakiem przypomina lekko leguminę , spód wykonany jest z herbatników z

masłem. Jadłam ostatnio parę razy sernik na zimno i czułam taką jakby kaszkę ,

do tego herbatniki w całości , które nie zmiękły i czuło się taką jakby gumę -

 i właśnie w tym serniku tego nie ma ....więc polecam:)

Proponuję wyłożyć tortownice papierem do pieczenia-ponieważ nie przechodzi

wtedy sernik tą blachą .




Składniki:
(tortownica 25 cm, aby był wyższy polecam 20 cm )


Na masę serową:

500 g twarogu

200 g cukru pudru

200 ml śmietany 36%

200 g aronii (ja dałam odsączoną ze słoiczka-która była już w cukrze , można

                     dać tez jagód)

4 żółtka

6 łyżeczek żelatyny


Na spód:

170 g herbatników

70 g masła 





Masa serowa

Ser blenderujemy z żółtkami i 100 g cukru pudru . Namaczamy żelatynę w

niewielkiej ilości zimnej wody, gdy zwiększy objętość wkładamy ją na parę min

do mikrofali ,aby się rozpuściła ,następnie wlewamy ją do masy serowej i

miksujemy. Śmietanę ubijamy na sztywno z resztką cukru pudru  i dodajemy do

masy serowej , delikatnie mieszamy całość dodając 3/4 aronii.

Spód

Herbatniki rozkruszamy na drobno tłuczkiem lub blenderem , dodajemy masło i

łączymy ze sobą te dwa składniki.

Na dno tortownicy wykładamy naszą masę na spód i ubijamy ją np. szklanką, na

to wylewamy nasza masę serową, na którą kładziemy resztę aronii. Sernik

wkładamy na 4-5 godz do lodówki (najlepiej jednak na noc).






Brak komentarzy: