środa, 25 czerwca 2014

BUŁKI NA PARZE - PAMPUCHY



Pampuchy sa rodzajem bułek z ciasta drożdżowego ,gotowane na parze.Ja zawsze jadałam na słodko , ale słyszałam ,że można podawać też z mięsem i sosem .
Najlepsze i najwieksze robi mój tata ,nigdy nie jadłam lepszych .
Dzisiaj podałam je z sosem z borówek ,jako dodatek do zupy :)


Składniki na 10 szt :

- 250 g mąki
- 15 g drożdży
- 120 ml mleka 
- 1 jajko
- 2/3 łyżki oleju 
- 10 g cukru
- szczypta soli 

Sos borówkowy:

- 125 g borówek 
- 1 łyżka cukru trzcinowego 

Wykonanie:
Bułki: drożdże mieszam z mlekiem i połową szklanki mąki robiąc rozczyn, odstawiam na 10 min .Resztę składników wkładam do drugiej miski i mieszam z rozczynem wyrabiając ciasto.Wykładam blaszki papierem do pieczenia.Formuję z ciasta 10 kulek wielkości śliwki i odstawiam na blaszki do wyrośnięcia na 20-30 min.Do garnka wlewam wodę i zagotowuję ,na garnek kładę płaskie sitko ,a na nie 2-3 bułki (przykrywam miską i gotuję 10 min .
Sos: 2/3 borówek blenderuję z cukrem ,mieszam z pozostałymi i zagotowuję na patelni .
Gotowe bułki kładę na talerz i polewam sosem .Pampuchy najlepsze są zawsze na ciepło.








Brak komentarzy: