niedziela, 11 marca 2012

SERNIK W NIECO INNYM WYDANIU ..



SERNIK CYNAMONOWY Z JABŁKAMI


Za każdym razem , gdy robię sernik przypomina mi się moja kochana Babcia ,

która je uwielbiała  i głównie to mnie prosiła o robienie ich   ....dla Niej

robiłam tradycyjny Sernik Krakowski lecz była to wersja dla cukrzyków ...

Z pieczeniem sernika mam same dobre wspomnienia np. robione dwie blaszki

jedna dla męża i rodziny , a druga dla miłośnika sernika- brata :)

Za to Siostra pokazała mi na Święta Bożego Narodzenia jak można

"improwizować" z sernikiem , a i tak wyjdzie świetny :):)...tak też powstał ten

(zjedzony w połowie przez brata w 0,5 h :))





Składniki :
(na 2 tortownice 20cm)

Na masę serową:

1 kg twarogu

200 g serka naturalnego np.  Philadelphia

4 jajka

1 cukier waniliowy

2,5 łyżki budyniu waniliowego

1/4 szkl cukru białego

1/4 szkl cukru brązowego

1 płaska łyżeczka cynamonu


Na spód i boki :

350 g herbatników

150 g masła

1 cukier waniliowy


Na masę jabłkową:

600 g jabłek prażonych

150 ml wody

2 łyżki żelatyny



Spód: Herbatniki ubijamy tłuczkiem na proszek (ja blenderuje  ) i dodajemy do

nich roztopione masło(ale nie gorące ). Całość dokładnie łączymy .

Masę dzielimy na dwie tortownice i formujemy przy pomocy szklanki spód i

brzegi .


Masa serowa: Sernik przekręcamy dwukrotnie ( ja osobiście nigdy tego nie

robię, ja blenderuje twaróg z jajkami ), do przekręconego twarogu dajemy

serek, jajka, i resztę składników . Całość miksujemy , aż powstanie jednolita

masa . Wylewamy masę serową do tortownic na przygotowany spód ..

Pieczemy ok 1 godz w 180° ( jeśli góra zacznie się przypalać, to przykrywamy 

ją folią aluminiową).


Masa jabłkowa: Do przegotowanej , gorącej wody dajemy żelatynę i mieszamy ,

aż się dokładnie rozpuści , gdy ostygnie i będzie już taka jakby ścięta ,łączymy ją

z naszymi jabłkami prażonymi i wylewamy masę na ostudzony sernik .







2 komentarze:

Kaś pisze...

świetny pomysł z tą masą jabłkową z wierzchu

Unknown pisze...

Dziękuję i pozdrawiam :)