środa, 29 sierpnia 2012

Pyszności z kapustą i pieczarkami ......



KROKIETY Z KAPUSTĄ KISZONĄ I PIECZARKAMI 


Pierwszy raz kiedy robiłam krokiety zabrakło mi cierpliwości do ich zwijania i 

powstały naleśniki z farszem :)

Te powstały po pysznych krokietowych wizytach u znajomych ..stwierdziłam ,że 

spróbuje zrobić je jeszcze raz i udało się .  



Składniki (na 16 szt):

Ciasto :

4 szkl mąki

4 jajka

5 szkl mleka 

1 łyżka oleju 

1 łyżeczka soli


Farsz :

3 średnie cebule 

0,5 kg pieczarek

0,6 kg kapusty kiszonej   


Dodatkowo:

2-3 jajka

bułḱa tarta

 olej 

majeranek 


Ciasto : Wszystkie składniki dajemy do naczynia i miksujemy ,aż się połączą .

Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy  ciasto identycznie jak tradycyjne 

naleśniki.

Farsz : Pieczarki oczyszczone i pokrojone smażymy na patelni z cebula ,solą i 

pieprzem , gdy zmiękną dodajemy pokrojona w drobną kostkę kapustę kiszoną i 

dusimy wszystko razem pod przykryciem . Na koniec dodajemy majeranek ( nie 

za dużo -ponieważ nadmiar nada daniu goryczy )

Gotowy farsz zawijamy w naleśniki , obtaczamy w jajku , bułce tartej i smażymy 

na oleju.

Krokiety idealnie nadają się np. do barszczu :)







3 komentarze:

bayaderka pisze...

Jadlam juz takie krokiety i smakowaly pysznie. Pewnie i Twoje smakuja wspaniale :)
A do barszczu, tak jak najbardziej albo kapusniaczki :)

Unknown pisze...

Uwielbiam!!! Chyba zrobię sobie na niedzielę, bo dawno nie miałam:-)

Unknown pisze...

Uwielbiam!!! Narobiłaś mi smaka i chyba też zrobię, bo dawno nie jadłam:-) Jak przyjedziesz to pokażę Ci mój sposób na zwijanie:-)